הסכם יביא להקלות משמעותיות ליצואנים ישראלים בסחר עם ארה"ב

שלום בידרמן No Comments on הסכם יביא להקלות משמעותיות ליצואנים ישראלים בסחר עם ארה"ב
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנהל רשות המסים, משה אשר, ומנהל המכס האמריקאי, גיל קרליקווסקה (R. Gil Kerlikowske) חתמו ביום שישי האחרון בבריסל, במסגרת כנס מנהלי המכס של ארגון המכס העולמי, על הסכם להכרה הדדית בין תכנית 'גורם כלכלי מאושר' (Authorized Economic Operator) שמפעיל המכס בישראל לבין התכנית המקבילה, שמפעילה רשות המכס בארה"ב (תכנית ה- C-TPAT – Customs-Trade Partnership against Terrorism). מנהל רשות המסים משה אשר אמר כי "כרבע מכלל הייצוא הישראלי מתבצע לארה"ב ומכאן חשיבותו האדירה של ההסכם לקידום מכירת התוצרת הישראלית. באמצעות הקלה על הבירוקרטיה הכרוכה בהליכים אלה, נסייע ליצואנים הישראלים בפיתוח וחשיפה לשווקים חדשים. ההסכם צפוי להעלות את היקף הסחר עם ארה"ב, העומד כיום על כ-25 מיליארד ₪ מדי שנה וכמובן, לחזק את שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומים נוספים".

על פי ההסכם, "גורמים מאושרים" ישראליים הכוללים חברות ישראליות המייצאות את מוצריהן לחו"ל – וביניהן חלק מן החברות הגדולות במשק, יבואנים, סוכני מכס, משלחים בינלאומיים, נמלים ימיים, מסופים לוגיסטיים וגורמים נוספים בשרשרת האספקה – יזכו להקלות בתהליכי כניסת טובין ושחרור הסחורות בארה"ב. כמו כן, מטעניהם יזכו לסיכון נמוך לבידוק, דבר שיתבטא בחיסכון בזמן ובכסף רב. מאז השקת תכנית הגורם הכלכלי המאושר הישראלית(AEO) בסוף שנת 2010 על ידי המכס הישראלי ועד היום, הצטרפו לתכנית ואושרו למעלה מ-40 גורמים, שנבחרו על סמך עמידה בקריטריונים כגון איתנות פיננסית, ציות לדיני היבוא והיצוא וכן, קריטריונים ביטחוניים. כמובן שגורמים מאושרים בתכנית האמריקאית יזכו להקלות דומות בכניסה ובשחרור טובין בישראל.

הסכם זה הינו ההסכם הבילטרלי השני שחותמת ישראל במסגרת תכנית "גורם כלכלי מאושר" שמפעיל מינהל המכס החל משנת 2010, לאחר שאומצה מספר שנים קודם לכן על ידי ארגון המכס העולמי. מטרת התכנית היא לקדם את יעילות ופישוט הסחר הבינלאומי תוך עמידה בסטנדרטים לאבטחת שרשרת האספקה ובכך, להפחית את עלויות השילוח. ההסכם הראשון נחתם מול טייוואן – מעצמת הייטק, ובימים אלה נמצא מינהל המכס בשלבים מתקדמים של קידום חתימה על ההסכם עם המכס בדרום קוריאה, ורשויות מכס נוספות מצויות בתכנית העבודה להמשך



0 תגובות